Palma de Mallorca - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van InekeAp - WaarBenJij.nu Palma de Mallorca - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van InekeAp - WaarBenJij.nu

Palma de Mallorca

Door: Ineke

01 November 2016 | Spanje, Palma de Mallorca

Vandaag varen we naar het eiland Palma de Mallorca en komen zo rond 12 uur aan. Heerlijk de hele ochtend relaxen, inchecken voor de vliegtickets voor morgen, kopje koffie erbij.
Alle tijd dus om mijn reisverslag aan te vullen. Het wordt ook tijd om te gaan ontbijten, wel eerst even aankleden. Later vandaag zal ik gaan nadenken over hoe en wat voor vertrek van het schip, nu heb ik daar nog geen zin in.

Om 13.45 uur worden we verwacht op ons verzamelpunt voor de excursie naar de 'Dragon Caves'. We laten ons verrassen door de grotten, muziek en wat verder voorbij komt.

Tijdens de reis zijn regelmatig foto's gemaakt en vandaag gaan we een selectie van de foto's uitzoeken. Iedere avond andere fotografen met verschillende achtergronden en ideeën. Zeker leuk omdat Ap bijna altijd probeert hier onderuit te komen. Hij maakt de foto's liever zelf.

De grotten was een geweldige ervaring, eerst een busrit over het eiland waar onze gids veel interessante informatie over kan vertellen. Aangekomen bij de grotten lopen we door mooie ruimten waar je ogen te kort komt. Dan worden we gevraagd te gaan zitten en komen er 3 bootjes aanvaren waarvan één een kwartet aan boord heeft die klassieke muziek live ten gehore brengen. Geweldig.

Daarna een stukje meevaren met een bootje en weer via een mooie wandelroute naar buiten. Adembenemend was dat.

We gaan daarna met de bus naar Majorica fabriek, hier worden parels gemaakt en verwerkt in sieraden. Mooie sieraden, ik heb een mooie ring gekocht als aandenken van deze reis en aan pa.

Vanavond het laatste diner in het restaurant, even op de foto met onze persoonlijke obers. Een mooie afsluiting van de avond en cruise.

In de kamer even bekijken hoe we alles gaan opruimen, nu een beetje en morgen de rest.