Cannes - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van InekeAp - WaarBenJij.nu Cannes - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van InekeAp - WaarBenJij.nu

Cannes

Door: Ineke

31 Oktober 2016 | Frankrijk, Cannes

Als ik de gordijnen open maak varen we recht op de kust van Cannes af. De zon komt op en schijnt over de witte huizen en gebouwen. Het is ene heel ander aanzicht dan de pastel geschilderde huizen van gisteren.

Vandaag gaan we voor anker en kunnen we van boord met de 'tender boat service'. Het zal wel druk worden maar we kunnen ons melden en worden dan met onze Butler naar de ruimte gebracht waar we aan boord van deze kleine bootjes kunnen stappen. Een van de vele voordelen van de Yacht Club waar we ons verblijf hebben op het schip. Deze dagen hebben we hier al heel veel plezier van gehad.

Om half negen gaan we ontbijten, daarna lekker de stad in. Vanavond is het Gala night, misschien vind ik nog iets leuks.

Na een heerlijk ontbijt in restaurant l’Etoile nog een kopje koffie en dan met ‘de tender boat’ naar Cannes. Het is ongeveer 15 minuten varen voor we aan wal zijn. Zowel op de heenweg als de terugweg worden we direct naar de boot gebracht. We hoeven helemaal niet te wachten, heerlijk.

In Cannes kan ik de Zara niet zo maar voorbij lopen, even kijken of er iets leuks hangt. Hier blijft altijd iets aan mijn handen plakken. Ook nu weer een leuke zwarte blouse.

Ap neemt nog een kopje koffie als ik verder ga winkelen. Even later gaan we samen richting haven waar we rond half 2 weer naar het schip terug gaan. Alles gaat heel snel en we hoeven niet te wachten. Onze vaste butler staat aan wal en loodst ons langs de lange rijen. Even wachtend in de schaduw op een bankje, heerlijk relaxed.

Op het bovenste dek aangekomen eerst een lunch, daarna nog een paar uurtjes in de zon. De tijd gaat snel, morgen nog een dag en daarna gaan we woensdag weer terug naar huis. Nog maar even niet aan denken.

Op verschillende plaatsen op het schip bestaat de mogelijkheid een foto te laten maken met de Kapitein van het schip. Op afstand is dat leuk om te zien, rode loper en rijen mensen die hier gebruik van willen maken. We laten dit aan ons voorbij gaan.

In restaurant l'Etoile gaan we vandaag voor een lekker flesje wijn, doe eens gek dachten we. Een heerlijk Haute Medoc bij een mooie maaltijd met een gezellige sfeer. We boffen met de crew om ons heen. Vrolijk, altijd zin om een praatje te maken en ervaringen uit te wisselen. Na een kleine week voelt het heel vertrouwd.

Het schip is versierd vanwege Halloween, enge maskers, spinnenwebben en nog veel meer brengen ons in de sfeer. Omdat het Gala avond is ziet iedereen er geweldig uit. Japanse dames in authentieke kleding, heel mooi om te zien. Bijna iedereen heeft zich er vandaag aan gehouden, dit geeft een bijzondere sfeer.

We verzamelen alvast de foto's waar we een selectie uit willen gaan maken. De foto's van gisteren hebben ze vergeten af te drukken, dit is morgen opgelost.

Nog een kleine rondwandeling en dan naar de kamer. We maken genoeg stappen op de boot, van voor naar achter is het meer dan 300 meter.
Op de kamer zie ik dat onze butler van handdoeken een hond heeft gemaakt. Ook heeft hij de hond mijn zonnebril opgezet, ziet er zeer funny uit. Het dagprogramma voor morgen en de krant liggen weer netjes op ons te wachten. Nu lekker slapen.