Genua - Reisverslag uit Genua, Italië van InekeAp - WaarBenJij.nu Genua - Reisverslag uit Genua, Italië van InekeAp - WaarBenJij.nu

Genua

Door: Ineke

30 Oktober 2016 | Italië, Genua

De reis is goed gegaan, het heeft vannacht wel flink geregend. Voordeel is wel dat onze ramen helemaal schoongewassen zijn.

We komen rond half 7 aan in Genua, het schip vaart achteruit de haven in. Achter ons komt nog een MSC cruiseschip aangevaren. We hebben ontbijt op de kamer besteld omdat we om 8.30 uur al een excursie hebben naar Portofino. Een mooi havenplaatsje hier een klein uurtje vandaan. Mijn broer heeft aangegeven dat we hier echt naar toe moeten gaan als we in de gelegenheid zijn. Natuurlijk doen dus.

Na het ontbijt gaan we om half 9 naar ons verzamelpunt. Van daaruit worden we naar wal gebracht en tot onze verrassing gaan we niet eerst per bus maar gelijk met een kleine ferry naar Portofino. Het is ongeveer een uur en een kwartier varen langs de kust van Genua.

We komen langs een plaatsje waar je tot op vandaag alleen te voet of met de boot kan komen.

Nadat we om een punt van rotsen heenvaren wordt de haven van Portofino zichtbaar. Pittoresk liggen de huizen in de zon. Het is een prachtig aanzicht. Terrasjes en winkeltjes langs het water, overal lopen mensen. Gezellig druk, de boten varen af en aan.

We lopen rond, drinken koffie en in een klein boetiekje pas ik een jurk. Het i s het net niet, maar de ervaring is superleuk. De prijzen van de schoenen en kleding, daar hebben we het maar even niet over. De duiven hebben onze nootjes met rust gelaten, zaten wel onder de tafel.

We varen rond 12 uur weer terug naar Genua en gaan op dek 18 lunchen. Heerlijk in de zon, er komen veel nieuwe gasten aan boord vanmiddag.

Vanmiddag hebben we even voor ons zelf aan boord, alle indrukken van de afgelopen weken komen voorbij. Wat is het allemaal snel gegaan, deze avond gaat er van alles door me heen. Wat had pa dit en mooie dag gevonden.

Nog een afzakkertje in de lounge op dek 15, nou ja, een mint thee dan. Het schip is al weer aan het varen naar de volgende bestemming, we komen morgenochtend aan in Cannes.