Corsica, tweede dag van onze cruise - Reisverslag uit Ajaccio, Frankrijk van InekeAp - WaarBenJij.nu Corsica, tweede dag van onze cruise - Reisverslag uit Ajaccio, Frankrijk van InekeAp - WaarBenJij.nu

Corsica, tweede dag van onze cruise

Door: Ineke

28 Oktober 2016 | Frankrijk, Ajaccio

We zien rond half 10 de contouren van bergen, Corsica is in zicht. Om 11.30 uur legt het schip aan in Ajaccio. We gaan aan land en lopen door een gezellige straat met kraampjes. Een uurtje later zitten we op een terras aan de lunch. Het weer is heerlijk, zon en 24 graden. Nu is er geen wind.

Rond 14.30 gaan we terug naar het schip en besluiten even te gaan liggen. We hebben niet veel geslapen die nacht. Om half 6 worden we wakker, dat heeft ons goed gedaan.

Vandaag gaan we rond 19.00 uur weer naar het restaurant. Het schip is zo groot dat we even moeten zoeken naar de juiste route om bij het restaurant te komen. Niet alle ruimtes van de Yacht Club zijn zomaar bereikbaar.

Ook vandaag hebben we weer een heerlijke maaltijd. Vooraf fois gras en als hoofdgerecht beef voor Ap en voor mij kreeft. Nog een dessert en dan een kopje koffie ergens op het schip. We komen veel fotografen tegen en doen samen een fotoshoot. Morgen zien we de resultaten. Het is op enkele plaatsen heel druk op het schip andere stukken zijn juist weer heel rustig.

We gaan rond 21.30 uur naar het theater, hier is een show met muziek, kleur en dans te zien van een uur. Een mooie afwisseling van verschillende uitvoeringen. Erg leuk om te zien. Tijdens de voorstelling merken we dat het schip al weer flink beweegt, dat ziet er weer hetzelfde uit als vorige nacht.

In de kamer aangekomen blijkt dat dit inderdaad het geval is. We gaan naar bed maar na een half uur besluit ik niet in bed te blijven. Ap kan gelukkig wel slapen. Ik zet de tv aan en werk een beetje de verhalen van de eerste twee dagen uit. Het is nog wat onrustiger dan vorige nacht. Ik hoop dat ik zo dadelijk een beetje kan slapen.

Morgen komen we in Napels aan en ’s middags gaan we op excursie naar Pompeï. Daar hebben we vele zin in. Vanavond zij de tickets onder onze deur geschoven in de kamer. We worden om 12.35 uur verwacht at the Concierge Area op dek 15.