Eerste dag op zee - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van InekeAp - WaarBenJij.nu Eerste dag op zee - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van InekeAp - WaarBenJij.nu

Eerste dag op zee

Door: Ineke

28 Oktober 2016 | Spanje, Barcelona

Na een rustige en snelle vlucht van Eindhoven naar Barcelona nemen we een taxi naar de haven waar we afgezet worden bij MSC cruiseschip Fantasia. Een overweldigend schip, nu ontdekken waar we heen moeten.

In de hal aangekomen worden we opgevangen door een butler met een glas bubbels of jus d’orange. We nemen even plaats en alles wordt voor ons geregeld. Dit is een voorproefje op wat komen gaat.

Als alles goed bevonden is worden we persoonlijk naar de Yacht Club gebracht waar we een korte instructie krijgen over de gang van zaken op het schip. Daarna worden we naar onze kamer gebracht. Een mooie suite met aparte slaap- en woonkamer. Een badkamer met bad en kleedruimte. De slaapkamer kan worden afgesloten met twee deuren.

Om 19.00 uur worden we begeleidt naar het L’etoile restaurant. Een mooi restaurant achter op het schip. We hebben een tafeltje met uitzicht op zee en de bediening en het eten zijn geweldig. Vanavond is Italiaanse avond en het restaurant is gehuld in de kleuren groen, rood en wit.

Dan gaan we naar de kamer en merken dat het schip toch wel erg beweegt. Met andere woorden het is harde wind en dit is goed te merken. We zitten uren rechtop in bed, kunnen niet slapen. Uiteindelijk vallen we toch even in slaap.